poniedziałek, 16 września 2013

Kolorowo, cukierkowo!

Dziś  znowu kuchennie! A to za sprawą superszybkich i bardzo efektownych ciasteczek z lentilkami.
 
 
Prosty przepis:
 
CIASTECZKA Z LENTILKAMI:
 
150 g masła
150 g brązowego cukru
300 g mąki
1 jajko
szczypta soli
pół łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki cukru waniliowego
 
Wymieszać mąkę z sodą i cukrem waniliowym. Mikserem utrzeć masło z cukrem, dodać jajko i stopniowo mąkę. Włożyć ciasto na 5 minut do zamrażarki, a po wyjęciu ulepić małe kuleczki (ciastka bardzo rosną w pieczeniu!), lekko je spłaszczyć i wetknąć w nie lentilki.
 



Piec 15 minut w temperaturze 180 stopni. I już!

 
Jak niewiele trzeba aby było smaczniej i ładniej!
 
Pozdrawiam!
Ela


8 komentarzy:

  1. Super ciasteczka, wygladaja jak rozesmiane buzki! Sciagam przepis, tylko gdzie sie kupuje lentilki/nie znam tej nazwy!/ ? pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej kupuję w Biedronce, ale mogą być każde inne czekoladowe cukierki w kolorowej glazurze. Oryginalne lentilki nie pękają podczas pieczenia, doskonałe są też Skittlesy i M&M-sy!

      Usuń
  2. Ekstra ciasteczka! Świetnie wyglądają! Ja wetknęłabym w nie czekoladę :)
    Emmaaja - lentinki są wszędzie, prawie w każdym sklepie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam takie, ale użyłam M&M'sów. Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O mniam mniam, wyglądają smakowicie i wesoło! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasteczka wyglądają cudnie :-) prosty przepis więc na pewno zrobię u siebie niedługo :-) Jestem u Ciebie pierwszy raz i na pewno będę zaglądać :-)

    OdpowiedzUsuń