środa, 26 lutego 2014

Gdy zachce się czegoś pięknego...

To nie ma rady, muszę działać!


Ten maleńki wzór zaczerpnęłam z bardzo pięknego bloga lacontesselepointdecroix, na którym autorka hojnie dzieli się wyjątkowymi wzorami.

A mi właśnie zachciało się wyjątkowego i w gruncie rzeczy niepotrzebnego drobiazgu. Wzięłam nici jedwabne od Margott (wiem, wiem...nudna już jestem, ale tych nici nie przestanę wychwalać!) i zabrałam się za pracę. Szło mi wolniutko, choć wzór jest mały, ale w międzyczasie przytrafił się feriowy wyjazd więc haft był tylko chwilowym relaksem.

W międzyczasie, nagle przyszło olśnienie i mimo, że miałam dwie rozgrzebane prace...zachciało mi się czegoś innego, a inspiracja przyszła przypadkiem...z katalogu Ikea.




Niedługo zatem zacznę haftować przepiękną sentencję, właśnie obrabiam ją w edytorze teksów. Znajdę idealny kolor do tego napisu i do dzieła! Oby tylko nie przyszło mi do głowy nic innego, bo do tej pory dumna byłam z siebie, że nie zostawiałam zaczętych prac, a tu taka zmiana :-)!

Wczoraj wieczorem jednak skończyłam hafcik i całą poduszeczkę, na której go umieściłam.


Haftowałam ten drobiazg, by w końcu nauczyć się tego ściegu:




Wyszło idealnie, tak jak lubię. Ten ścieg jest genialny!

Jakie może byc przeznaczenie tego drobiazgu?

Wydaje mi się, że sam w sobie może być prezentem na podziękowanie.
Może być również dodatkiem do kartki na jakąś okazję, zrobionej w podobnym stylu.
Może być też bazą do prezentacji prezentu biżuteryjnego, bransoletki czy wisiorka.
Może być zwykłym ocieplaczem wnętrza, czo jeszcze...? Może mi doradzicie?


Pozdrawiam i lecę kończyć moje niedokończone robótki!

Ela.

34 komentarze:

  1. Śliczny drobiazg :). Bardzo mi się podoba ten wzór, jego część (roślinny motyw i literkę M) wykorzystałam kiedyś na haftowanym serduszku. Z tym napisem - bardzo ładny i elegancki dodatek do jakiegoś prezentu "dziękczynnego" :) Można ewentualnie doczepić sznureczek, żeby powstała zawieszka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kaliope! Mysle że będzie to prezent dziekczynny

      Usuń
  2. Coś pięknego i bardzo w moim stylu :) Masz nowy jedwab od Margott, czy to jeszcze stare zapasy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam rok temu u Margott 3 moteczki jedwabiu, jednak mimo, że już trochę nim haftowałam, mam jeszcze 1 moteczek w odcieniach brązów. Będzie na jakiś wyjątkowy projekt, ale nie za duży. Te nici są bardzo wydajne, bo zawierają więcej niż standardowe moteczki DMC:-)))

      Usuń
  3. Też bym zrobiła z tej poduszeczki zawieszkę:)
    A nici od Margott pięknie lśnią!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudo...po prostu CU U D O!!!!!!!
    uwielbiam takie drobiazgi:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny drobiazg. Nici dają namiastkę luksusu.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są naprawdę wyjątkowe. Ja przetestowałam muliny jedwabne kilku firm ale nie ma tak delikatnych jak te!

      Usuń
  6. Bardzo gustowna poduszeczka. Tylko jej czasem nie wykorzystaj na igielnik :) Szkoda by jej było.

    OdpowiedzUsuń
  7. Podziwiam takie hafciarskie prace.Pieknie .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piekny haft... Jeszcze po francusku.... Rozmarzyc sie mozna! :) Slicznie wykonczony.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny drobiazg :) Ja też bardzo lubię ten sposób ręcznego zszywania poduszeczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak zszywalaś lnianą poduszeczkę z literka E...tak mi się wydaje?

      Usuń
  10. Przesliczna! Nici cudne! Kto to jest Margott? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kliknij na link podany w poście to zobaczysz! Jestem pewna że wsiąkniesz na kilka dni :-)))

      Usuń
  11. Lubię takie proste hafty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mnie one bardzo relaksują w przerwach pomiędzy większymi formami!

      Usuń
  12. How beautiful your embroidery!
    I am proud that you have chosen one of my pattern ...
    Loredana

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepięknie to zrobiłaś , podziwiam i napatrzeć się nie mogę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Asiu! Cieszę się, że mój drobiazg Ci się podoba!

      Usuń
  14. Magiczny ...jak słowo dziękuję.Wykonany przepięknie . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Eliszko... :) Rzadko odwiedzam blogi i nie wynika to z lenistwa, niestety.. Prace wykonalas przepieknie i nie tylko nici odegraly swoja wlasciwa role ( choc nie ukrywam, ze serce mi rosnie, gdy widze prace innych Autorow) - ale przede wszystkim Ty. "Made with love" mogloby na rewersiku widniec ale... wlasciwie nie musi. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej mi miło, że zajrzałaś!
      Pozdrawiam Margott!

      Usuń