poniedziałek, 25 listopada 2013

Dumna jak paw!

Od kilku dni czekam na lepsze światło, by zrobić jak najlepsze zdjęcia, ale pogoda płata psikusy a ja nie chcę dłużej czekać, tylko chcę się chwalić!

Oto gotowy, oprawiony (samodzielnie przeze mnie do gotowej ramy!) sampler ,,Drzewo Życia". Puchnę z dumy!



 
 Ten haft wyszywałam z zamiarem powieszenia go w konkretnym pomieszczeniu i dlatego wybrałam kolorystykę lekkiego fioletu i koloru cappuccino, myślę, że efekt jest bardzo dobry.

I choć w niedługim czasie planuję malowanie i zmianę koloru z fioletu na kolor cappuccino lub szary, to mimo wszystko gotowy haft w ramie wpisze się uniwersalnie i w zmienioną kolorystykę, tak sądzę.


 
Haft oprawiony jest w ramę z szybą, zwykłą bez antyrefleksu, ale ja lubię takie efekty odbicia światła i nie uważam, żeby to przeszkadzało w podziwianiu haftu. Lubię te migoczące iskierki światła!
 

Rama nie jest idealnie taka jak chciałam (chciałam taką z delikatnym ornamentem), ale wybrałam najlepszą opcję, by połączyć rozsądną cenę i stylistykę.
 
Haft oprawiłam sama posiłkując się bardzo mocno klejącą taśmą dwustronną, za pomocą której nakleiłam haft na ,,plecy" ramy, a później mocno naciągnęłam. Wcześniej jednak dokładnie rozmierzyłam wszystkie odległości i położyłam na taśmie dwustronnej tak, by pozostał naddatek na naciągnięcie materiału!

I co się okazało? Nie było to takie trudne, zajęło mi niespełna pół godziny! Po prostu trzeba spróbować i działać bardzo delikatnie i dokładnie!

A przy okazji...dostałam prezencik od Agnieszki! Bardzo Ci dziękuję! Już niedługo zaczynamy wspólne wyszywanie!


A na razie pozdrawiam!

Ela

27 komentarzy:

  1. Ja tez zawsze sama oprawiam swoje hafty. Raz tylko jedyny dałam do oprawy i passe było źle docięte, haft nie naciągnięty i krzywy. Idę do Leroy Merlin wybieram sobie kolor passe, parze jaka ramka by pasowała i zamawiam potem taka w internecie. Wychodzi znacznie taniej niż u ramiarza , nie ma żadnych niedoskonałości. Mnie zawsze denerwują takie paproszki oprawione z obrazkiem, np ciemny włosek, albo jakiś ślad kurzu. A jak zrobię to sama to jest idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale sobie poradziłaś z oprawą, a efekt jest na prawdę impnujący :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No możesz puchnąć z dumy! :) Efekt przepiękny- idealnie wpasowuje się w kolory Twojego domu z tego co widzę na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż zazdroszczę :) Ja dopiero w Nowym Roku chyba oprawię... Inne hafty też czekają ;(

    OdpowiedzUsuń
  5. przepiękny jest ten haft a kolorki wprost genialne! Całość zamknięta w bardzo ładnej ramie!
    cudo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepięknie!
    Rama i passportu dobrane idealnie.
    Gratuluje ukończonego dzieła i samodzielnej oprawy!
    Obraz prezentuje się cudownie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko dopięte na ostatni guzik. Pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudo! Niech Cie duma rozpiera - zapracowalas na to!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super oprawiłaś obrazek, najlepiej jest polegać na sobie to podwójnie cieszy satysfakcja większa po oprawieniu, ja też tak robię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję! Masz powody do dumy! Sampler wspaniale się prezentuje i znakomicie się wpasował do wnętrza :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za wszystkie komentarze! A po głowie już mi chodzi jakiś następny duży sampler :-)!

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczny jest! Idealnie pasuje do pokoju, którego widzę fragmenty :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny haft w pięknych kolorach. Czy próbowałaś przy oprawianiu obrazka zastosować szkło antyrefleksowe? Nie odbija w nim się światło i obrazek jest bardziej widoczny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Tak jak napisalam w poscie ...nie lubie szkła z antyrefleksem i lubię odbijajace się światło!

      Usuń
  14. Brawo!
    Gratulacje!
    Efekt powalający!
    Coś wspaniałego.
    Sama zachorowałam na ten sampler.
    Piękne kolory, rama, wspaniale oprawiony, wszystko gustownie i elegancko. Rama i passe nie przytłacza pracy!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To jak skończysz swój SAL to łap się za D.Ż!

      Usuń
  15. Wielkie brawa dla Ciebie Elu!!!!!
    Piękna, perfekcyjna oprawa! Cudny sampler!!!!
    napatrzeć się nie mogę:)
    Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie oprawiłaś sapler! Wszystko idealnie do siebie pasuje! Przepiękny efekt końcowy! Też bym puchła z dumy! Pewnie co jakiś czas zerkasz na swoje dzieło? Ja tak mam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem jeszcze ,,młodą stażem" hafciarką, więc bez przerwy zerkam na oprawiony sampler i przypominam sobie momenty kiedy wyszywałam go i wszystkie miejsca gdzie dziobałam igiełką i zwracało to uwagę :-)

      Usuń
  17. Piękny ! Włożyłaś w to mnóstwo pracy, ale efekt jest powalający :)
    Dla relaksu zapraszam do mnie na candy kubeczkowe.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ela, haft wygląda rewelacyjna! Twoja duma jest całkowicie uzasadniona :)
    Super dobrałas te kolory! A co oprawiania to większość moich obrazków też jest za szybką :)
    Piękna praca!
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  19. Dlaczego ja wcześniej nie widziałam tego dzieła?
    Jest CU-DO-WNE.
    Jestem pod wrażeniem.
    Haft bez ramy wygladał świetnie, ale teraz jest taki dopełniony, ale nie przytłoczony.
    Bądź dumna. Masz do tego prawo.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń