wtorek, 2 lipca 2013

Na zielono!

W upalne dni trudno wymyślić jakieś niebanalne danie, które zaspokoi głód, nie będzie ciężkie i jeszcze nie ,,umęczy" w upał.

Dla mnie gorący dzień to dobry pretekst do zrobienia placków z cukinii - przepis w 100% mój choć inspirowany grecką kuchnią i znanymi smakami z różnych miejsc.

PLACUSZKI Z CUKINII:

2 młode cukinie
1 jajko
3 ząbki czosnku
3 łyżki mąki
sól
pieprz
oliwa z oliwek

Cukinię zetrzeć na tarce o grubych oczkach, dodać sól i pieprz do smaku i odstawić na 30 minut do lodówki. Cukinia puści sok, który należy odcisnąć.
Do suchej masy dodać jajko, rozgnieciony czosnek, mąkę i jeszcze doprawić.


Na gorącą oliwę wykładać łyżką małe placuszki i smażyć na lekko złoty kolor.

I już!

Ja uwielbiam te placuszki na lekką kolację polane kwaśną śmietaną lub jogurtem.
Dziś wyjątkowo były suszone pomidory...


Są świetne, leciutkie!Polecam

...i pozdrawiam!

Ela




8 komentarzy:

  1. Ja robię cukiniowe placuszki bez czosnku (którego u mnie i tak dużo się używa), natomiast dodaję troszkę mleka, czyli ciasto zbliżone do naleśnikowego. Chętnie spróbuję zrobić je wg Twojej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie suszone pomidory nie przejdą, ale moje dzieciaczki zajadają się sosem czosnkowym który robię na jogurcie, więc będzie idealne. Ekspresowo i smacznie :))
    Dziękuje za przepis i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie suszone pomidory tez tylko w dorosłej wersji dania!

      Usuń
  3. Placuszki wyglądają bardzo apetycznie. Muszę koniecznie wypróbować Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis! Chętnie wypróbuję :)
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń